Easy Switch is de eenvoudigste manier om over te stappen naar VOO zonder papierwerk. Door uw ID voor te leggen, beëindigen we gratis uw diensten bij uw vorige operator. Snel en eenvoudig. En dat allemaal zonder aangetekende brief.
Overstappen naar VOO is nog gemakkelijker met Easy Switch
Met Easy Switch zeggen we al uw telecomdiensten bij uw vorige operator (internet, tv, mobiel en vast) voor u op, op de datum die u schikt. U hoeft niet te bellen of een aangetekende brief te sturen. Ons Giga Team zorgt voor alle administratieve formaliteiten. U bespaart tijd en geld.
Wat kan ik opzeggen met Easy Switch?
- Internet thuis
- Vaste telefonie
- Mobiele telefonie
- Digitale televisie
Wat heb ik nodig?
Wanneer u uw VOO-diensten bestelt, hebben we een aantal gemakkelijk terug te vinden gegevens nodig. Aan de hand daarvan kunnen we uw opzegging bij uw (toekomstige) vorige operator behandelen.
- Uw klantnummer bij uw vorige operator
- Uw Easy Switch-ID vermeld op uw laatste telecomfactuur
- De lijst van diensten en nummers die u wilt opzeggen en/of overdragen
Bent u VOO-klant en zoekt u uw Easy Switch-nummer om uw diensten op te zeggen?
Er moet iets mis zijn gegaan. Laten we dit eerst samen bespreken. Bel ons op het nummer 04 266 41 14. Andere mogelijkheid: wij bellen u terug wanneer het u schikt om de zaak eerst met u te bespreken en een oplossing voor te stellen of om te kijken of er geen aantrekkelijker aanbod beschikbaar is voor u. U hebt niets te verliezen, dus laten we eerst praten.
So how does Easy Switch work?
Easy Switch is your right! Using your Easy Switch number, we’ll handle your cancellation for you. It’s so easy.
- Simply request EasySwitch when you place your order
When you order your VOO services, you have the option of entering your Easyswitch number. Can’t find it? It will be on the bill of your current supplier. Still can’t find it? We can help.
- Together, we will set a cancellation date
Choose a cancellation date that suits you: the same day, the following day, a few days later. It’s up to you!
- We'll handle the cancellation for you
Once installation is complete and everything is working, we’ll cancel your services with your previous supplier on your chosen date. Not before.
- You receive a final bill from your previous supplier
Don’t forget to return the modem, decoder or boosters. The final bill will show the amount owing or the refund due.
FAQ
- Is Easy Switch enkel beschikbaar voor particulieren?
Nee, de Easy Switch-procedure is niet alleen beschikbaar voor particulieren, maar ook voor bedrijven en zelfstandigen met een ondernemingsnummer en/of btw-nummer vanaf 1 oktober 2023.
- Waarom is een overdrachtsopdracht vereist?
Wanneer u uw bestelling plaatst, ontvangt u per e-mail een kopie van de overdrachtsopdracht. Hierin staat alle informatie die u nodig hebt om de Easy Switch-procedure via VOO uit te voeren. Dit mandaat wordt verstuurd naar uw vorige operator, die verplicht is om uw diensten te beëindigen en de bijbehorende facturering uit te voeren. Zo wordt de dubbele facturatie beperkt tot maximaal 2 (werk)dagen.
- Kan ik de opzeggingsdatum kiezen met Easy Switch of worden de diensten onmiddellijk stopgezet?
U kiest zelf wanneer we uw diensten bij uw vorige operator beëindigen. U hebt de keuze om uw oude diensten op te zeggen op het moment dat uw VOO-verbinding wordt geactiveerd of om enkele dagen te wachten. Onze klantendienst zal u de vraag stellen.
Met Easy Switch kiest u zelf de opzeggingsdatum en, als u dat wenst, een periode om uw diensten bij beide operatoren actief te houden. In dat laatste geval zal de operator die u verlaat de diensten blijven aanrekenen tot de vastgelegde datum.
- Wat gebeurt er nadat ik mijn diensten bij mijn vorige operator heb opgezegd?
U ontvangt een slotfactuur of een creditnota, afhankelijk van uw situatie en de reeds betaalde bedragen. Houd er rekening mee dat u nog steeds moet voldoen aan al uw bestaande contractuele verplichtingen tegenover de operator die u verlaat: betaling van nog openstaande facturen, teruggave van de apparatuur (modem, decoder) of kosten voor vroegtijdige beëindiging als u gebonden bent aan een contract van bepaalde duur. Deze informatie vindt u in uw contract of op uw laatste factuur.
- Welke rechten heb ik bij een Easy Switch-procedure?
Volgens de wet mag het verlies van de telefoniedienst verstrekt aan de geabonneerde tijdens de nummeroverdrachtprocedure niet langer duren dan één werkdag. U moet een specifieke datum afspreken met uw operator voor de nummeroverdracht. Indien de overdracht langer dan één werkdag duurt na de activering van de telefoniedienst of indien de overeengekomen datum niet wordt nageleefd, dan hebt u recht op een vergoeding. Neem hiervoor contact op met uw nieuwe operator. Meer informatie over uw recht op een vergoeding bij een vertraging in de overdracht van uw nummer vindt u op de volgende website: www.ibpt.be/np.
Als u beschikt over een e-mailadres met de naam van uw huidige operator, hebt u na de verandering van operator achttien maanden lang gratis toegang tot uw e-mail. Uw website bij uw huidige operator blijft zes maanden lang toegankelijk. Deze diensten worden verstrekt door uw huidige operator, en dat ofwel automatisch of op aanvraag.
Wanneer uw nieuwe operator u meldt dat een technicus een of meerdere keren bij u thuis moet langskomen, dient de operator u een verslag te bezorgen van de activiteiten die tijdens deze bezoeken uitgevoerd zijn. Dit verslag vormt het bewijs van het bezoek, zelfs indien u afwezig was. Indien uit het verslag blijkt dat de technicus niet is langsgekomen op het overeengekomen moment, dan hebt u recht op een vergoeding van € 10 per gemiste afspraak. Neem hiervoor contact op met uw nieuwe operator.
Easy Switch garandeert een schadevergoeding voor de consument indien de technicus niet langskomt, hoewel dat gepland was.